Oudejaarsavond

31 december 2016 - Buenos Aires, Argentinië

Vandaag niet veel gedaan. Het was te heet ongeveer 32 graden. En dat op oudjaarsdag. We zijn wel met de metro naar het centrum gegaan.
Eerst zijn we op het busstation gaan kijken vanwaar de bus naar Puerto Madryn vertrekt. Dan hoeven we dinsdagavond niet te zoeken. En dat was een goed idee omdat het een grote busterminal is met tientallen perrons.
In de metro bevinden zich mensen die van alles willen verkopen. Dat gaat als volgt. Je deelt je waren (bij voorbeeld sokken) uit aan alle passagiers. Daarna haal je alles weer op of je verkoopt het. Het is een vreemd idee om bij zulke temperaturen oudjaar te vieren. 's Middags zijn ook bijna alle winkels gesloten.
Een bezoek aan  de show Fuerza Bruta, die we graag hadden willen bezoeken ging niet door omdat de zaal tot 10 januari was gesloten.

De jaarwisseling hebben we op de kamer door gebracht.  Om 12.00 even op ons balcon gestaan. De temperatuur was nog steeds zo'n 28 graden. Er is vuurwerk, maar dan vooral knalvuurwerk of grondvuurwerk.  En niet zo massaal als bij ons. De straten zijn leeg. Pas om 2 uur begint het feest op straat.  Dichtbij is een pleintje met bars en restaurants.  Daar werd tot 7 uur s' morgens gefeest.  En dan is het ook ineens afgelopen.