La Ricoleta en FreeWalking tour

30 december 2016 - Buenos Aires, Argentinië

Gisteren naar La Ricoleta geweest.  De begraafplaats van de elite van Buenos Aires. Het beroemdste graf is dat van Evita Peron. Dat het een elite begraafplaats is, is goed te zien aan de monumentale grafmonumenten.  Vaak meters groot en geheel van kostbaar hardsteen.  Daaronder bevinden zich de verdiepingen met de kisten. Soms staan er ook kisten in het monument. Maar er zijn ook nog al wat vervallen monumenten met kapotte daken, deuren en grafkisten.

Daarna hebben we een 3 uur durende freewalk gemaakt.  Deze is in principe gratis.  Je betaald naargelang je de uitleg al dan niet goed vind. We hadden een erg enthousiaste studente,  die veel wist van de geschiedenis van Argentinië. Op het Plaza de  Mayo, waar jarenlang is geprotesteerd door de dwaze moeders en grootmoeders had ik wel het idee dat het voor de meeste deelnemers geschiedenis was. Wij hebben nog toen we jong waren voor Amnesty International brieven geschreven naar het Casa Rosada op dat zelfde plein. Heel apart om dat nu in het echt te zien.

's Avonds zijn we gaan eten bij La Cabrera.  Dat restaurant was ons door Anne aangeraden als een van de 50 beste restaurants van Zuid-Amerika.  En voor 8 uur s'avonds krijg je 40% korting. Echt iets voor ons Nederlanders  En het was erg goed.