De eerste dag

29 december 2016 - Buenos Aires, Argentinië

Gisteren zijn we door Bart en Lucas weg gebracht. Lucas was helemaal onder de indruk van alle lichtjes en  alle winkels van Schiphol. Nog wat gegeten en gedronken en daarna afscheid genomen. We zullen Lucas 4 maanden moeten missen.

De vlucht naar Parijs ging snel.  Op het vliegveld hoorden we onze namen omgeroepen met het verzoek ons te melden.  Ze wilden weten of we engels of frans spraken, omdat we bij de nooduitgang zaten. Daar hadden we voor gekozen omdat we dan extra beenruimte zouden hebben.  Dat was ook wel luxe en erg handig,  om je benen lekker te kunnen strekken. Voor lange vluchten is dat het extra geld wel waard.

De TV schermen en het tafeltje zaten in de stoelleuning omdat we geen stoelen voor ons hadden. Gewoon even uitklappen.

Om ongeveer 9 uur 's morgens waren we in Buenos Aires.  Met de taxi naar het Bed and Breakfast.  Dat was niet echt luxe en nogal prijzig voor hetgeen je kreeg als kamer. Waarschijnlijk omdat het midden in de wijk Palermo ligt. Een wijk met veel cafe's en restaurantjes. We hebben de wijk verkend en heel lekker gegeten bij Don Julio. Dit restaurant werd speciaal vermeld in de Lonely Planet.  We hadden een halve steak genomen. Deze was nog ongeveer 3 keer zo groot als een steak bij ons. Maar wel erg lekker. En met een glas lekkere Argentijnse wijn,  was dit een goed begin van de reis.

Het temperatuur verschil is wel erg groot van 3 graden en bewolkt naar 29 graden  en lekker zonnig. Toch is dit beter. Het begin van een hele lange zomer.