San Telmo en Boca

1 januari 2017 - Buenos Aires, Argentinië

De wijken San Telmo en Boca zijn twee oude wijken van Buenos Aires.  Dat is goed te zijn aan de oude soms rijke huizen.  Boca is meer een artiesten wijk met bont gekleurde huizen.  In San Telmo word op zondag  in de straat Defensa een markt gehouden en ook op het centrale pleintje. Het is een leuke wijk. We hebben er wat rond gewandeld. Het heeft meer een Franse sfeer dan een Latijns Amerikaanse.

In Boca wilden we wat drinken, want het was weer erg warm, 34 graden. De bediening was niet best. Maar we werden bezig gehouden door een stel dat op een klein podium de tango danste. Joke nam een flesje water en  ik een glas bier.  Toen we de rekening vroegen wilden ze ons 70 pesos voor de gedekte tafel en 60 pesos voor de bediening laten betalen  en dat terwijl de tafel niet eens voor ons opnieuw gedekt was en service slecht ook niet best was. En we maar voor 120 pesos gedronken hadden.  De extra 130 pesos hebben we dus niet betaald. Maar niet zonder te dreigen met weglopen en helemaal  niet te betalen. Dit is wel de grootste oplichterij die we hebben meegemaakt.

's Avonds weer bij La Cabrera gegeten. Dit keer een kleine Rumpsteak ( de kleinste) van 300 gram. Ze weten hier hoe ze vlees moeten grillen. Het vlees is hier ook veel beter van smaak dan bij ons. Afgesloten met een heel lekker maar machtig toetje van chocolade.