Mendoza naar Santiago de Chili

4 februari 2017 - Santiago, Chili

Joke had eerst proberen te boeken via Nevada. Die hadden geen bus om 10.00 uur. Toen maar geprobeerd bij El Rapido, een soort boekingskantoor, die hadden wel een bus om 10.00 uur bij Nevada. En ook nog een luxe semi cama. Wij stonden te wachten op de bus. Toen bleek dat we met Andesmar gingen. Ze kwamen aan ons vragen of we de bus van 10.00 uur naar Santiago moesten hebben. Allemaal heel vriendelijk maar volstrekt onduidelijk.
De reis verliep voorspoedig. We reden door een prachtig landschap over een pas van 3200 meter hoog, een goede test voor mijn longen. Rustig zitten ging goed. De grensovergang was op 3100 meter. Rustig zitten en lopen gaat goed bij mij. Alleen bij inspanning daalt het zuurstof gehalte onder dat van Joke. Het herstel gaat vrij snel. Dat bied dus hoop voor Cuzco. De totale wachttijd bedroeg ongeveer 2 uur. De controle en het stempelen van de paspoorten ging vrij snel even als het scannen van de bagage. Alleen hebben we geen stempel gehad dat we Argentinië hebben verlaten. We zijn dus Chili ingegaan zonder uit Argentinië te zijn vertrokken.

De afdaling was werkelijk spectaculair, via een weg met een groot aantal haarspeldbochten. Het regende dus ik kon geen goede foto's maken. De bijgevoegde foto heb ik van internet gehaald. Ongeveer een uur later dan gepland waren we in Santiago. We hebben daar een appartement voor een nacht voor 47 euro. Joke's verjaardag gevierd bij Liguria. Dit restaurant was ons aangeraden door Anne.

1. Wat een mooie foto van opa me Ben.:
    6 februari 2017
    Hallo Joke en Gertjan,
    Van harte gefeliciteerd Joke met je verjaardag.
    Wie had dat nou gedacht dat jij in 2017 je verjaardag in Chili zou vieren.
    Geweldig Joke wat een ervaringen doen jullie toch op. Fijn voor Gertjan dat het met de hoogtes goed is gegaan onderweg naar Chili.
    Ik blijf jullie volgen. Hele fijne reis. Groeten Jeanette
  2. Wat een mooie foto van opa me Ben.:
    6 februari 2017
    Hallo Joke.
    Sorry verkeerd begrepen niet goed gelezen je was jarig in Argentinie.
    Groetjes Jeanette