Machu picchu

28 februari 2017 - Machu Picchu, Peru

Om 9 uur 's morgens hebben we de bus omhoog genomen naar Machu Picchu. Deze rijden achter elkaar de gehele dag door naar de ingang. Er waren dichte wolken en het regende.  Bovenaan bij de ingang werden we aangesproken door een gids die klanten zocht. Voor ons twee vrij duur. Maar als we even zouden wachten dan zocht hij er nog een paar en dan zou het goedkoper zijn. Na een tijdje had hij er een paar. Even wachten was niet erg want het regende nog steeds en we stonden droog. We waren amper binnen of het stopte met regenen. We hebben geen spijt gehad van de rondleiding. Hij wist veel te vertellen onder andere over de verschillende soorten muren.

Na afloop zijn we de rest van de dag zelf nog de stad rond gelopen.  Onder andere naar een van de hoogste punten. Van daaruit heb je het klassieke uitzicht op Machu Picchu. En we hadden geluk op een gegeven moment brak de zon even door. Met als resultaat een prachtig zicht op de stad.

Ik weet niet goed hoe je Machu Picchu moet beschrijven. Het is een van de mooiste dingen die ik ooit heb gezien. Het ligt op een steile berg rand temidden van hoge steile berg pieken. Woorden als fenomenaal, adembenemend zijn niet toereikend om Machu Picchu te beschrijven. De foto's kunnen het ook niet goed weergegeven. We zijn er ook pas na 4 uur s'middags weg gegaan.

Het meest vreemde was nog dat het zuurstof gehalte van mijn bloed hoger was dan in Waalre.  97 % terwijl ik thuis op 93 % zit.  Dat van Joke was ook hoog 99 %. En dat op 2500 meter hoogte . Misschien kwam het door het magische strijklicht dat op een gegeven moment over de stad scheen. We hebben er geen duidelijke verklaring voor.

Machu Picchu is een van hoogtepunten tot nu toe. En voor mij persoonlijk een spirituele ervaring.

1. José:
    1 maart 2017
    Luitjes,
    Inderdaad prachtig, en het heeft iets heel bijzonders.Mooie foto's.
    Grote groet Lex en José
  2. Riet:
    5 maart 2017
    Wat een mooie foto's het lijkt niet echt druk met toeristen.zfijn dat het goed gaat op deze hoogte.Geniet van het mooie Peru
    GroetjesRiet