Aguas calientes

27 februari 2017 - Aguas Calientes, Peru

Gisteren zijn we om 10.00 s'morgens heel luxe met de taxi vanaf het hotel vertrokken naar Ollantaytambo.  Een rit van 1 uur en drie kwartier over een pas van 3850 meter hoogte. En rustig zittend ging dat zonder problemen.  En dat voor ongeveer 35 euro. We reden door een prachtig landschap met veel kleine dorpjes en heel veel aardappel velden. Ollantaytambo is een leuk dorp. We hebben er jammer genoeg alleen maar door heen gereden naar het treinstation voor de trein naar Aguas Calientes.  Er gaan speciale treinen naar Aguas  Calientes.  Behalve lopend over de Incatrail , een tocht van 4 dagen over smalle bergpaden is dit de enige manier om naa Machu Picchu te gaan. De rit duurde ongeveer anderhalf uur door een smalle bergkloof. Een prachtige tocht.

Aguas Calientes of Machu Picchu pueblo is een klein dorp langs een rivier dat helemaal leeft van het toerisme naar Machu Picchu. En voor het grootste deel bestaat uit hotels en restaurants. Het regenseizoen duurt hier 6 maanden.  Dat is ook goed te zien aan het bos waar de trein soms door heen gaat. Tot onze grote verassing hebben we een luxe hotel met bubbelbad op de kamer. Het dorp is omringd door steile bergwanden.

1. Ans en Kees:
    1 maart 2017
    MNou dat ziet er lux uit dat is dus de hele dag in bad!!!