Arequipa naar Cuzco

26 februari 2017 - Cuzco, Peru

Vanmorgen lagen we nog wat in bed uit rustig wakker te worden, toen we vrachtwagen hoorden stoppen. Toen we keken wat er aan de hand was zagen we allerlei soldaten in de straat staan. Geen idee wat er aan de hand was. Een staatsgreep?  Toch niet want ze waren nog al vrolijk. Later hoorden een band militaire muziek spelen. En op het plein zagen we ook nog een groep matrozen. Daar wilden we toch meer van weten. Dus snel aangekleed en naar het plein.

Daar stonden nog meer verschillende leger onderdelen. En aan een kant een afdak met hoge officieren van landmacht, luchtmacht,  marine en politie. Er werd met veel ceremonieel een vlag gehesen.  Daarna werd er een defilé gehouden van alle krijgsmacht onderdelen.  Compleet met paradepas. En dat allemaal om 8 uur s morgens. Was dit de een af andere bijzondere herdenking?

Toen de parade afgelopen was hebben we maar een officieel in net pak geklede man aangesproken. Die sprak geen engels , maar wist ons toch uit te leggen dat deze ceremonie van het hijsen de peruaanse vlag en de vlag van Arequipa elke zondag wordt gehouden. Wat het precieze doel en nut was is ons nog steeds  niet duidelijk.

Daarna vertrokken naar het vliegveld voor de vlucht naar Cuzco. Eerst nog overstappen  in Lima voor de vlucht Cuzco. Daar aangekomen bleek mijn tas niet te zijn meegekomen. Die bleek in Lima te zijn achtergebleven. Gelukkig werd hij om 9 uur in het hotel afgeleverd. We zitten in het Novotel. Zeer luxe en midden in het historische centrum van Cuzco.

Eind van de middag nog even rondgelopen.  Nou gelopen, in een zeer langzaam slakkentempo ons  vooruit bewogen. Het valt alles mee met de ademhaling op deze hoogte van 3300 meter.

1. Wat een mooie foto van opa me Ben.:
    27 februari 2017
    Hallo Jok en Gert Jan,
    Dat is wel verrassend om zo wakker te worden. Weer een leuke ervaring rijker.
    Prachtige foto's Joke.
    Goede reis
    Groetjes Jeanette
  2. Agnes:
    27 februari 2017
    Peru mooi land en mooie mensen.
    Veel plezier.
    Groetjes Jos en Agnes