Los Cabanitas

12 januari 2017 - El Calafate, Argentinië

We zijn begonnen aan de trek noordwaarts. Onze reis gaat nu verder langs het Andes gebergte. Deze keten loopt van Vuurland naar Noord Colombia en zet zich dan voort via Midden-Amerika en de Rocky Mountains tot in Akaska. Ongeveer de zelfde route volgt de Pan-American Highway. Onze reis volgt met een paar uitstapjes naar Paaseiland en de Galapagos globaal de zelfde lijn. Vandaag zijn we aangekomen in El Calafate. Van morgen eerst nog het laatste museum in Ushuaia bezocht. Dit is gevestigd in de oude gevangenis. En toont de geschiedenis van het pool onderzoek op Antarctica, en van de gevangenis. Een vleugel van de gevangenis is nog volledig zoals deze vroeger was. De cellen van de andere vleugels zijn ingericht als tentoonstellingsruimte.

El Calafate is een uur vliegen van af Ushuaia. En ligt aan het Lago Argentino. Het is een stadje van circa 20.000 inwoners, dat nagenoeg geheel leeft van het toerisme. Het is de uitvalbasis voor bezoeken aan het Parque des Glaciers. Na Antarctica en Groenland een van de grootste ijsvlaktes.
We hebben hier een eigen hutje. Los Cabanitas met op de eerste verdieping een tweepersoons bed. Zie de foto's. We hebben eenvoudig gegeten in een op de eerste verdieping van een klein winkelcentrum gelegen bar/restaurant.