Guayaquil

16 maart 2017 - Guayaquil, Ecuador

We moesten een dag doorbrengen in Guayaquil , omdat we vrijdag 17 maart 's morgens met het vliegtuig vertrekken naar de Galapagos. Guayaquil is een moderne stad waar eigenlijk niet veel moois is te zien. Vanmorgen hebben we over de boulevard langs de rivier gewandeld op zoek naar een restaurant om te lunchen. Het is een mooie moderne boulevard met mooie kleine parkjes en een aantal eetgelegenheden. In een restaurant met terras aan het water hebben we ceviche gegeten met bananen chips en geroosterde mais. En genoten van het uitzicht over de rivier. Langs de oevers zagen we weer een aantal leguanen.
Guayaquil is de enige stad ter wereld, waar in de parken veel leguanen zijn te vinden.

Morgen vertrekken we naar de Galapagos voor een boottocht van 6 dagen. En is er tot 22 maart geen blog. Ik weet dat het moeilijk wordt voor julie , maar het is niet anders. Daarna blijven we drie dagen op Isla Santa Cruz. En word alles weer goed gemaakt met, naar ik hoop, prachtige foto's.
Daarna door naar Quito en vandaar verder naar het Amazone gebied. Waar we 4 dagen in een lodge in het oerwoud verblijven. We hebben dus nogal wat om naar uit te zien. Weer een paar echte hoogtepunten.

1. Ans en Kees:
    17 maart 2017