San Agustin

10 april 2017 - San Agustín, Colombia

San Agustin is een klein plaatsje in zuid Colombia en staat bekend om zijn precolombiaanse beelden cultuur. Maar hierover later. Vandaag heb ik mijn laatste injecties gehaald. Omdat het geen weekend meer is moesten we eerst buiten bij een loket naast de eerste hulp, de injectiespuit en de medicijnen gaan kopen. Deze werden binnen in mijn bil ingespoten. Ik voel we al weer veel beter.
Het is hier duidelijk armer, je ziet hier nog veel mensen met paard en wagen. En er rijden ook nog oude bussen rond. Waar je aan de zijkant moet instappen en op brede bank plaats moet nemen. De bagage gaat boven op de bus.
Ons hotel bestaat uit een groot hoofdgebouw met in een grote tuin verschillende andere gebouwen met elk een afzonderlijke stijl. Wij zitten in het chinese gebouw. Er word druk gerenoveerd. In de tuin staan prachtige bloemen, waaronder amaryllissen. Vanavond zijn in het dorp gaan eten, bij een restaurant waar we al eerder koffie en vruchten sap hadden gedronken. Om 7 uur was er weer een processie, waarbij bijna alle beelden, en dat zijn er behoorlijk veel, het dorp werden rond gedragen. Vanmiddag hebben we een tour gedaan naar twee andere archeologische sites. Toen we terug waren vroeg de man, waar we de tour geboekt hadden, waar we hierna naar toe wilden. Hij had een hele goede oplossing. Met een klein busje zouden we bijna helemaal naar onze volgende bestemming worden gebracht. Dat scheelt alweer een taxi naar het volgende plaatsje en een keer overstappen.

1. Riet:
    17 april 2017
    hallo jullie beiden,

Fijn Gert- Jan dat je weer opknapt en de reis verder gaat.
    lieve groet Riet