Puerto Montt

27 januari 2017 - Puerto Montt, Chili

's Morgens om 6 uur lag de boot in de haven. Om 7 uur was het ontbijt, want om 8 uur zouden we van boord gaan. Arnold was daar erg gelukkig mee, want dan zou hij nog zijn vliegtuig kunnen halen,. Dat zou om 10.20 vertrekken. Hij had dan ook nog genoeg tijd om met zijn huurauto naar het vliegveld te rijden. Dat ging toch iets anders. Het zou pas om 9 uur zijn dan we van boord konden. Arnold had geregeld dat hij als eerste van boord zou mogen. Een deense jongen had al aangeboden om zijn auto weg te brengen. Arnold zou met een taxi worden opgehaald. Uiteindelijk gingen we pas om 9.15 van boord en toen kwam de taxi er net aan. Tijdens het wachten op het ontschepen werden we bezig gehouden door een zeeleeuw, die langs het schip heen en weer zwom.

De rest van de passagiers werd met pendel bussen op het busstation afgeleverd. Volgens onze planning zouden we om 13.00 uur met de bus naar Bariloche kunnen verder reizen. Dat ging toch ook wat anders. Eerst was het loket van de busmaatschappij gesloten en het zou om half elf open gaan. Het ging pas om half twaalf open. De man achter het loket was eerst naar het ziekenhuis geweest. Er stonden ook nog drie duitsers in de rij dus joke, die al die tijd in de rij stond te wachten,  terwijl ik koffie zat te drinken en appeltaart te eten en mijn achterstallige mails aan het weg werken was , kon mij af en toe inlichten over de gang van zaken. Om ongeveer 12 uur kwam ze terug met de mededeling dat er geen plaatsen meer over waren.
We hebben toen maar besloten om de volgende dag verder te gaan en in Puerto Montt te overnachten. Morgenochtend kunnen we om 10 uur mee. Het hotel was ook zo geboekt via booking.com. We waren eerder bij het hotel dan de reservering via internet binnenkwam.

Achteraf was het helemaal geen ramp. Er is hier een leuke vismarkt met in de nabijheid goede visrestaurants. Het is verbazingwekkend hoeveel soorten vis en schelpdieren ze daar verkopen. En allemaal zo kersvers uit zee. Ook hebben we om de tijd door te brengen, maar voor 6 euro een boottocht van een uur gemaakt rond een eilandje. We hadden ook nog niet zoveel gevaren de afgelopen dagen. Maar ongeveer 1500 km. Ik had een groot stuk Heek en joke een krabstoofpotje. Met een klein schaaltje ceviche. De plaatselijke lekkernij. Vis in een zure saus, erg lekker. En met een glaasje Pisco Sour. En dat voor slechts 31 euro met zijn tweeën. Het kwam dus eigenlijk wel goed uit dat er geen plaatsen meer waren in de bus