Busreis naar San Carlos de Bariloche

28 januari 2017 - San Carlos de Bariloche, Argentinië

Van morgen om 10 uur vertrokken met de bus. De totale reis verliep snel. Hij duurde in totaal 6 uur. Ook de grens overgang ging snel. De Argentijnen doen niet zo moeilijk. Wel even melden waar je naar toegaat en in welk hotel je verblijft . Zouden ze dat echt allemaal bijhouden. Of gaat het erom waarom je naar Argentinië wilt reizen?. Doet er ook niet toe zolang je maar een stempel krijgt,. Ook hier ligt er weer een grote afstand tussen beide grensovergangen. Willen ze elkaar soms niet zien of vertrouwen ze elkaar niet? In 1982 was er nog bijna een oorlog uitgebroken tussen Chili en Argentinië.
Het landschap onderweg was heel gevarieerd. Het eerste stuk had ik echt het idee dat we door de Achterhoek reden of door Twente. Alleen de bomen en de huizen zijn anders. Tot er op een gegeven moment een hoge met sneeuw bedekte bergtop opduikt. Die heb je toch niet in Nederland. Daarna beginnen de bergen. Met bossen en prachtige donkerblauwe meren. De bomen zijn hier echt anders, veel meer andere soorten loofbomen en bamboe in een dicht regenbos. Daarna kwam er een groot gebied waar een paar jaar geleden een grote bosbrand had gewoed. Bovenop de bergketen lijkt het wel of er een duingebied omhoog is gedrukt. Bossen op droog zand. Toch groeit er dankzij de vele regen een bos. Ik heb al eerder gezegd en zal het nog wel vaker doen. Maar het is gewoon een adembenemend landschap. Dichte bossen, bergen afgewisseld met donker blauwe meren . Het is een beetje ver weg anders was het een ideaal vakantie gebied.

San Carlos de Bariloche is een stad met een duidelijk Duitse oorsprong. Veel gebouwen hebben een duitse uitstraling.
We hebben een hotel met een , daar heb je het weer, een prachtig uitzicht over het meer. En lekker luxe na 4 nachten in een kleine hut.

Joke wilde nog een pincet kopen. Dat lijkt eenvoudig maar zo gaat het hier niet. Je gaat eerst naar een balie, waar je een bonnetje krijgt daarna ga je naar een andere balie waar je de rekening betaald. Is deze hele procedure afgewerkt dan kun je bij iemand anders de aankoop in ontvangst nemen. Goed voor de werkgelegenheid.

1. Elfri:
    29 januari 2017
    Wat een romantiek die zwaantjes, Joke en Gert Jan;). Zo herkenbaar wat jullie meemaken;). Leuk om te lezen!!
    Groetjes uit de straat.