Chiclayo naar Piura

8 maart 2017 - Piura, Peru

Vanmorgen lekker uitgeslapen en daarna nog geprobeerd wat te lunchen en inkopen te doen om iets te eten te hebben voor de reis van vandaag en morgen. Dat viel niet mee want in Chiclayo is het bijna niet mogelijk om een restaurant te vinden in het centrum. Wel is er een redelijk grote supermarkt. Daar hebben we wat muesli repen en bananen gekocht. De bananen bleken achteraf niet te eten.
Om 14.50 zou de bus vertrekken. Je moet hier een half uur voor vertrek aanwezig zijn op de busterminal. Het lijkt wel wat op een vliegveld . De bagage moet vooraf worden afgegeven bij een apart loket. Deze word gemerkt met een label en het zelfde label word aan je bus ticket bevestigd. Er word omgeroepen wanneer je aan boord mag gaan en via welke gate. In Chiclayo waren drie gates naast elkaar. De tickets worden gecontroleerd met de paspoorten. En dan mag je in de bus stappen. Buiten word nog even gecontroleerd of je geen wapens bij je hebt. Is iedereen aan boord dan komt er nog iemand langs om van iedereen foto's te nemen. Veiligheid voor alles.
Aangekomen in Piura zijn we meteen naar een andere busterminal van een andere maatschappij gegaan om de reis naar Cuenca in Ecuador te boeken. Iedere maatschappij heeft zijn eigen busterminal en die liggen niet naast elkaar. We kunnen pas in het begin van de avond van de volgende dag vertrekken. Dat word dus een dagje doorbrengen in Piura. Gelukkig hebben we een prachtig hotel in een oud koloniaal gebouw dus dat gaat wel lukken.