Verhuizing in Placencia

25 maart 2019 - Placencia, Belize

Vandaag zijn we verhuisd naar ons huisje. We zitten op de begane grond in een van de huisjes van Placencia Villas.  Ze liggen rond een tuin en hebben een veranda met luie stoelen en een hangmat. Ook hebben we een kleine kitchennette, zodat we zelf voor ons ontbijt en koffie kunnen zorgen. We kunnen nu lekker 's avonds of overdag buiten zitten lezen. 's Avonds is er wel live muziek in een dicht bij gelegen bar. Zoals ik al eerder heb gezegd heerst hier een echt relaxed caraibisch sfeertje.  Alles langzaam zonder gehaast.  Je hoort veel engels spreken met een accent dat lijkt op dat van reggae zangers. " Relax man" , dat soort sfeertje. Het strand is prachtig met palmbomen,  een wit strand met mooie tegenover liggende eilandjes. We zouden het hier goed een tijdje kunnen uithouden om onze koude natte winters te ontvluchten. Helaas zijn de huizen behoorlijk aan de prijs. Meer foto's van Placencia volgen nog. Vandaag hebben we ook onze eerste tour geboekt, voor morgen.  Dat wil zeggen, dat we met iemand van een bureau hebben afgesproken dat we bij het benzine station om acht uur 's morgens aan de waterkant opgehaald worden. Morgen zullen wel zien of het klopt. Deze manier van afspreken geeft wel goed de relaxte sfeer in Placencia weer.

Vanavond nog een verrassing. Onze buren hebben een bakje eten buiten gezet voor de poezen. Alleen zagen we ineens drie wasberen al het eten van de poezen opeten. Voor ons erg leuk, maar niet voor de poezen.