Varadero

1 mei 2019 - Varadero, Cuba

Als afsluiting van de reis verblijven we twee dagen in een van de vele resorts in Varadero. Varadero is een lang, smal schiereiland met langs de kust het ene resort na het andere. Langs een heel mooi strand. Het resort waar wij in verblijven is all inclusive. Iets waar we eigenlijk niet in gezien willen worden.  Maar omdat niemand ons hier kent, hebben we het maar toch gedaan. Om onze reis te besluiten met een paar dagen zon, zee en strand. En dat alles is hier ruim voorradig. Het is een groot complex met zwembaden,  restaurants en barretjes. Voor Cubaanse begrippen luxe. Maar typisch Cubaans, er is weinig aandacht voor de details van de afwerking. En is er ook een gebrek aan structureel onderhoud. Of dit nu komt omdat het staatsbedrijven zijn of dat er gewoon niet genoeg geld is, of dat men hier niet zo op de details let, geen idee. Het is ook behoorlijk massaal met een grote eetzaal met buffet voor het ontbijt,  de lunch en het diner. Voor de overige twee a la carte restaurants moet vooraf gereserveerd worden. En alles is gratis inclusief onbeperkt wijn, bier, cocktails en sterke drank. Iets voor alcohol verslaafden. We hebben globaal berekend dat er ongeveer 550 kamers zijn.