Tulum

24 februari 2019 - Tulum, Mexico

Vandaag onze eerste Maya site bezocht. Het bijzondere van deze stad met ruïnes is dat hij aan zee ligt. En dat de belangrijkste gebouwen uitkeken over de zee. Er staat nog verassend veel overeind. Het is net als heel Tulum omringd door oerwoud. In het park zagen we verschillende neusbeertjes. Na afloop zijn we richting strand gelopen.  Dit is nu het soort strand dat je in de Caraïben verwacht. Wit zand, palmen en een prachtige groen blauwe zee. Op zoek naar een terras om koffie te drinken. Dat was nog even zoeken. Blijkbaar is koffie drinken toch iets nederlands. Naast ons zaten twee Italiaanse stellen hun hele tas overhoop te halen. De fles met zonnebrand was open gegaan. Zodat alles onder de zonnebrand zat. Op het dak van een nabijgelegen huisje zat een zeearend zijn prooi op te eten. Daarna zijn we weer iets terug gelopen. Opzoek naar ligbedden in de schaduw. Daar hebben een paar uur door gebracht.  Met verse sappen,  bier en heerlijke nachos. We zijn weer helemaal uitgerust na de lange reis dag van gisteren.