Naar Mexico via een omweg

23 februari 2019 - Tulum, Mexico

Van morgen om kwart over vijf op gestaan. Het vliegtuig vertrok om kwart over acht in plaats van de geplande tijd van half acht. Toch waren we al om half tien in Bogota ruim op tijd voor de aansluiting met de vlucht naar Cancun. Nog even wat " goede herinneringen " opgehaald op het vliegveld van Bogota. Het vliegtuig was nog niet halfvol.  Om kwart over drie landden we in Cancun. Dat heeft een behoorlijk groot vliegveld. Waarschijnlijk voor alle bezoekende Amerikaanse toeristen. Na even zoeken hadden we toch onze shuttle dienst gevonden. Voor: Jan Vomk Gerrit. Noch een halfuur wachten en we zouden kunnen vertrekken.  En inderdaad na een halfuur zaten we in een busje. Eerst bij een andere terminal nog een paar Amerikanen ophalen en we konden vetrekken. Onderweg kwamen langs heel veel grote resorts. We hebben de Amerikanen afgezet in een gigantisch afgesloten resort. Met veel particuliere huizen en een groot aantal hotels. Wanneer je daar verblijft hoef je het terrein niet af. Ik denk dat bijna heel Aalst er in paste. Met nog twee Amerikaanse meisjes hadden wij als eindbestemming Tulum. De chauffeur had echter moeite ons hotel te vinden. Waarschijnlijk dacht hij dat wij ook in een resort zaten en op zijn mobieltje  was ons hotel niet te vinden. Met behulp van ons mobieltje  en het mobieltje van een van de meisjes lukte het uiteindelijk,  met een paar omwegen toch om ons hotel te vinden.  Anne had mij een goede navigatie app aangeraden,  die offline werkt  met gedownloade plaatselijke kaarten. Wij hebben er al eerder op deze reis veel gemak van gehad.

1. Yvonne:
    25 februari 2019
    Geweldig!!!! Heerlijk en lekker genieten!😘
  2. Wat een mooie foto van opa me Ben.:
    25 februari 2019
    Zo zie je maar dat je kinderen je hele goede tips geven met hun reis ervaringen.
    Heel knap hoor hoe jullie je telkens weer redden👍.
    Ik vond dat bordje op tafel ook zo geniaal bedacht. Zo wimpel je deze lui op een nette manier af, heb er wel om moeten lachen.
    Prachtige foto’s Joke.
    Tot het volgende journaal, groeten Jeanette
  3. Riet:
    4 maart 2019
    Gert jan ,
    Waar is de foto van de Panama Hoed??
    ik ben er benieuwd naar.
    jullie zijn hele vlijtige touristen, alle bewondering ervoor hoe jullie je iedere dag weer, met soms een blauwe enkel weer op weg begeven in Mexico.
    hartelijke groet Riet