Placencia strand dag

27 maart 2019 - Placencia, Belize

Vandaag een stranddag. Hoewel het eigenlijk te heet is om in de zon te liggen. Eerst hebben we voor morgen een snorkel tour geboekt.  Dan kan ik eindelijk mijn snorkel masker uitproberen. Dit masker bedekt het hele gezicht en heeft geen los mondstuk. Ik ben benieuwd hoe het bevalt.  Verder heb ik nog wat foto's gemaakt van Placencia. Zoals ik al eerder heb geschreven bestaat Placencia uit een heel lang smal schiereiland. Er loopt één asfalt weg overheen. In het deel waar wij zitten bevindt zich de Sidewalk. Een smal betonnen wandelpad tussen de weg voor de auto's en het strand. Het verbind bijna alle hotels en een flink aantal restaurants. Het staat in het Guinness book of records als de smalste hoofdstraat ter wereld. Tussen dit pad en de weg zijn veel betonnen verbindings paden. De mensen zijn hier ontzettend vriendelijk. Iedereen groet elkaar ook vreemden. Het lijkt wel een brabants dorp. Het is makkelijk om je hier thuis te voelen.