Bogota

5 februari 2019 - Bogotá, Colombia

Gisteren zijn we voor Joke's verjaardag nederlandse tijd uit eten gegaan. In een goed restaurant met lekker en goed eten. Vandaag doen we hetzelfde voor Colombiaanse tijd. Je moet gewoon genieten.  Vandaag zouden we gaan koffie drinken op het Simon Bolivar plein. Ze hebben hier steeds geen terrasjes cultuur. Het plein zelf is niet de moeite waard. Rondwandelend hebben nog wel een leuk cafe met goede koffie gevonden.  De planning was om daarna naar het goud museum te gaan. Dat bleek echter op maandag gesloten te zijn. En we waren er nog wel speciaal voor naar Bogotá gegaan. Dan maar morgen als eerste naar binnen om nog op tijd te zijn op de bus terminal voor de bus naar Villa  de Leyva. Omdat we toch wat met onze tijd moesten doen. Zijn we maar lopend naar het dalstation van de kabelbaan naar de berg  Montserrat, de top ligt op 3100 meter hoogte.  Omdat het laatste deel van de weg er naar toe al moeilijk was voor mij,  hebben we het laatste stuk een  taxi genomen.  Boven  op de  berg,  bleek hij toch wat aan de hoge kant. Met behoorlijk zuurstoftekort. En de restaurants, waren nog hoger  gelegen aan het eind van flinke helling. Dus maar weer snel naar beneden. En lopend naar ons verblijf. Bogotá is geen echt mooie stad, wel met afwisselende oude gebouwen en nieuwbouw. De wijk Candelaria is wel een leuke wijk met winkeltjes  café's en mooie graffiti. Ook vanavond was het eten goed. Zij het iets minder dan gisteren, maar het was ook 1/3 goedkoper

1. Judith Bohre:
    5 februari 2019
    Wat leuk wakker worden. Mijn dag begint voortaan met het lezen van jullie reisverhaal. De wekker maar 5 minuten eerder laten afgaan :)