Een bewogen weekje vooraf

4 februari 2019 - Bogotá, Colombia

We zijn in Bogotá aangekomen, met erg lekker weer en een zonnetje. Nu even voor de spaanse les. Hemos llegado en Bogotá con buen tiempo y hace sol. Vooraf hadden we nog een druk weekje . Joke heeft vier keer afscheid genomen. Maandag en dinsdag in haar eigen kleuter groepen. En woensdag als verrassing van alle kleuter groepen.  Ze dacht dat ze woensdag even langs moest komen voor een evaluatie gesprek. Maar een paar kleuters konden dat natuurlijk niet geheim houden dus ze had iets een vermoeden. Ik was ook uitgenodigd als verrassing. Omdat Joke woensdag met de auto  ging kon ik pas weg, wanneer zij vertrokken was. Judith had 's morgens nog geappt of ik aangezien het slecht weer zou worden,  wel kwam. Nadat joke weg was ben ik zo snel mogelijk met de ebike met 25 km per uur naar de Wilakkers gereden. Judith had echter joke zien binnenkomen zonder mij. En raakte daarop behoorlijk in paniek.  Gelukkig was ik nog net op tijd. Het afscheid was erg leuk met alle kleuter groepen,  die allemaal een liedje zongen. En na afloop op Joke afdoken om haar massaal te knuffelen. Vrijdagavond zijn we nog lekker uit eten geweest  met haar naaste collega's. Tot zover het goede nieuws. Maandag belde Anne op dat Paul bij het skiën zijn been had gebroken en dat ze onderweg waren naar een ziekenhuis. De verzekeringsmaatschappij wilde dat Paul in Frankrijk zou worden geopereerd.  Daar had bij echter weinig vertrouwen in. Hij wilde het liefst in het ziekenhuis in Den Haag worden geopereerd door zijn collega's.  De  volgende dag hadden  ze nog steeds niets gehoord van reisverzekering. En ook in het ziekenhuis kwam maar niemand langs. Daarom hebben ze toch maar besloten om zelf in hun eigen auto naar het Ziekenhuis in Ddn Haag te gaan. Dinsdagavond kwamen ze daar volkomen afgepeigerd aan. Woensdagmiddag is hij geopereerd en 's avonds was hij er al uit en bij vrienden. Donderdag via Amsterdam naar het huis van de ouders van Paul. Die deze week net met vakantie waren. Donderdag zijn we nog even langs geweest en toen was het nog niet best. Maar toen we zaterdag nog even langs waren geweest om ter afscheid nog te lunchen waren ze al behoorlijk opgeknapt. Bart en Jolanda hebben ons samen met Lucas weggebracht. Alleen waren we te laat om op het panorama terras nog naar de vliegtuigen te kijken. Voordat ze vertrokken hebben  we nog wat met zijn allen gegeten.  Vanmorgen om 6 uur op en om 9.30 vetrokken naar Bogotá. Een goede vlucht gehad. Alleen duurt zo'n vlucht van 10 uur overdag toch wel erg lang. Zodat ws behoorlijk afgedraaid zijn. Vanavond nog uit eten en dan vroeg naar bed. Hasta manana.

1. Elfri:
    4 februari 2019
    Zo is het begin gemaakt!! Wij krijgen helemaal heimwee als we die leuke zuid Amerikaanse kamer zien!!! Geniet van jullie reis! Mart en Elfri
  2. Wat een mooie foto van opa me Ben.:
    4 februari 2019
    Wat een leuk verrassings afscheid op je school Joke, een goed manier om deze fase in je leven af te sluiten👍.
    En nu genieten ik kijk uit naar al jullie avonturen.
    Groet Jeanette