Kangaroo Island

27 april 2022 - Vivonne Bay, Australië

Vandaag hebben we een paar van de belangrijkste bezienswaardigheden van Kangaroo island bekeken. Namelijk de remarkable rocks en de admirals arch. De remarkable rocks zijn een graniet koepel die in de loop van miljoenen jaren omhoog geduwd is en ongeveer 200 miljoen jaar geleden aan de oppervlakte in gekomen. Daarna is de bovenste laag geërodeerd onder invloed van hitte en water. Deze laag is in grillig gevormde stukken uiteengevallen. Dit proces heeft geleid tot een merkwaardige verzameling rotsen.  We hebben nog nooit zoiets gezien. Naar de rots leid een mooi goed onderhouden houten pad. Daarna zijn we naar de admirals arch gegaan. Dit is een door water uitgesleten boog. Er ging een steile trap naar toe.  Onderaan had je nog een goed zicht op zeeleeuwen.  Die lagen uit te rusten op de rotsen.Ik heb bovenaan gewacht,  omdat ik hier niet echt enthousiast van werd en ik ook langzamerhand een beetje flauw begon te worden als gevolg van een laag bloedsuikergehalte.  Joke had op Maps.me gezien dat er dichtbij een restaurant zou moeten zijn. Helaas bleek het de brand van twee jaar geleden niet te hebben overleefd. De gevolgen van deze brand waren over het hele park duidelijk aanwezig. Overal zag je de resten van verbrande bomen. Maar de natuur hersteld zich hier snel. Er is al een groene laag van struiken. Ook lopen veel bomen weer uit, soms op de meest vreemde plaatsen. Zodat het lijkt of de bomen vol zitten met heksenbezems.

Aan het eind van de middag zijn we nog opzoek gegaan naar koalas en kangoeroes. We hadden het geluk om twee koalas te vinden. Eentje zat heel mooi in een vork van twee takken.  De tweede, die was ontdekt door Anne  zat wat verder weg. Na een eindje rijden met de auto zagen we ook nog een aantal kangoeroes op een grasveld. De dag was weer geslaagd.