Kangaroo island

26 april 2022 - Vivonne Bay, Australië

Vandaag zijn we vroeg opgestaan voor de reis naar Kangaroo island. Het is ruim een uur rijden naar de veerboot. Onderweg hebben we nog verschillende wilde kangoeroes gezien. Eerst moesten er nog de laatste boodschappen worden gedaan en ook de tank van de auto moest worden bijgevuld. We waren een kwartier voor vertrek aanwezig. We konden dus meteen aan boord gaan. De overtocht duurde ongeveer drie kwartier.  Na aankomst op Kangaroo island zijn we eerst koffie gaan drinken.  Daarna volgde een prachtige rit naar ons verblijf.  Maar wat opvalt is dat er langs de weg veel doodgereden kangoeroes liggen. Die beesten hebben namelijk de neiging om wanneer het donker is en ze zien een auto, de weg over te steken. Het huisje ligt in een soort van vakantie park in de bossen. Na de lunch zijn we naar het strand gegaan om daar een wandeling over het strand te maken. Het strand is hier werkelijk prachtig en heel rustig. Wel zie je nog sporen van de branden van twee jaar geleden ,  die delen van het eiland hebben geteisterd.