Adelaide naar Dubai

29 juni 2022 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Het was een lange dag. Het vliegtuig naar Melbourne zou pas om kwart voor zes vertrekken. Omdat Ikea tegen over het hotel was zijn we daar eerst maar gaan ontbijten. Het restaurant van Ikea is altijd goed en niet duur. Je moet wel een beetje op de centen letten. De indeling was exact hetzelfde als in Nederland. Daarna zijn we met het openbaar vervoer naar het centrum van Adelaide gegaan.  Je kunt hier bij de chauffeur geen kaartje kopen,  alleen met een metrokaart mag mag je mee. Maar de chauffeur was zo vriendelijk om net te doen alsof we voor 10 uur waren ingestapt.  Tussen 9 en 10 's morgens is het openbaar vervoer gratis Om nog wat rond te lopen en om bij een sushi bar te lunchen. We waren ruim op tijd op het vliegveld. Alles verliep snel en zonder problemen.  Onze bagage zou worden doorgestuurd en ook de boardingkaarten voor de vlucht van Melbourne naar Dubai kregen we al. Ook in Melbourne ging alles heel snel en vlot. En over het overstappen in Melbourne hadden we ons nog wel zorgen gemaakt. Stel dat we onze bagage hadden moeten ophalen en weer inchecken en dat overal lange rijen hadden gestaan. Was een uur en drie kwartier wel genoeg tijd geweest? Maar gelukkig hadden we ruim de tijd,  nergens stonden wacht rijen. Bij het boarden ontdekten we dat we in een Airbus 380-800 zaten. Het grootste passagiers vliegtuig ter wereld met twee dekken en met een  capaciteit van ruim 550 passagiers. Het bovendek van ons vliegtuig was gereserveerd voor de bussines en premium klas. Onder zijn er drie rijen stoelen Drie - vier -drie. Emirates staat bekend als een vliegmaatschappij met veel luxe. En dat klopt. Echt zoals jaren geleden in Europa. Vooraf werden er mondkapjes en een tasje met oogmasker, tandenborstel en sokken uitgedeeld.  Ook de maaltijden zijn beter dan elders. Net zoals het aanbod van films. Voor elke taal wat. Alleen de Nederlandse films waren ze vergeten. Nu denk ik ook niet dat er erg veel Nederlanders met Emirates vliegen. Ruim op tijd kwamen we aan in een heet Dubai. De terminals zijn enorm groot en luxe. Ik krijg de indruk dat het eerste ontwerp is afgewezen met de mededeling het moet minstens twee keer zo groot en met veel meer luxe. Onze kamer, we waren in het hotel om zes uur in de ochtend,  was nog niet klaar. Om acht uur kregen we tegeneen kleine meerprijs een appartement. We zijn eerst maar eens wat slaap gaan inhalen.  Omdat het hier nu al, om half elf in de ochtend ongeveer 37 graden is, gaan we vanmiddag wel naar een van de vele shopping malls die hier zijn. En ook al hoef je niets te kopen,  die moet je gezien hebben bij een bezoek aan Dubai.