Kangaroo island dag 3

28 april 2022 - Vivonne Bay, Australië

Vandaag stonden er twee bezienswaardigheden op het programma.  Eerst een bezoek aan een lavendel farm en daarna een bezoek aan een eucalyptus olie distilleerderij.  Het zouden de hoogtepunten van de dag worden, tenminste dat dachten wij. Bij de lavendel farm aangekomen zagen we een klein veldje met wat kale lavendel planten. En niet de hectares met bloeiende lavendel planten die we verwacht hadden. Maar ze hadden een leuk terras en we hebben er heerlijk geluncht. Maar al onze hoop was nu gevestigd op de eucalyptusolie distilleerderij.  Het eerste wat we zagen was een winkel met naast allerlei toeristische souvenirs ook allerlei producten gemaakt van en met eucalyptus olie. Was dit nou alles? Nee, er was ook nog de mogelijkheid om te kiezen uit diverse rondleidingen. Omdat we geen zin hadden in een rondleiding met een groep,  hebben we gekozen voor een individuele rondleiding à 3,50 Australische dollar per persoon. We kregen ook nog een kaart mee met de belangrijkste bezienswaardigheden.  Het enige dat we echter zagen was een schuurtje met wat aftandse apparaten.  Dat was de gehele distilleerderij. Binnen 5 minuten hadden we alles gezien. Om wat tijd te rekken en er nog wat van te maken hebben ik nog wat foto's genomen om deze unieke ervaring voot het nageslacht vast te leggen.

Daarna zijn we nog even langs het huisje gereden om wat spullen op te halen. Anne en Nina hadden afgesproken om met haar ouders die ook op bezoek waren in Australië,  nog wat te drinken. Op de camping waar zij verbleven. Tijdens de borrel zag Anne ineens een koala in een dichtbij staande boom. Omdat er waarschijnlijk meer waren zijn we opzoek gegaan naar andere koalas.  We konden er een paar goed bekijken. En het waren deze keer geen grijze hompen in een vork tussen twee takken   zoals de vader van Nina ze tot nu toe alleen maar had gezien. Ze waren zowaar nog behoorlijk actief ook voor een  koala. Verderop in een stuk grasland zagen we  nog een stel grote kangoeroes. Een paartje met een  groter jong en nog een in de buidel bij zijn moeder. Ze lieten zich tot op korte afstand benaderen. Onze eerste wilde kangoeroes en nog van heel dichtbij ook.

1. Lex en José:
    29 april 2022