Twee reisdagen

31 maart 2017 - Otavalo, Ecuador

De afgelopen twee dagen waren reisdagen. We vertrokken om 10 uur s'morgens uit de lodge. Eerst met de motor kano ruim twee uur lang over de cuyabeno rivier naar het opstap punt van de bus. Daar kregen we tot onze verassing nog een lunch van de lodge. Onze bagage werd keurig in de bus geladen. Daarna nog twee uur in een busje naar Lago agrio. Daar werden we om 3 uur afgezet bij het vliegveld. De volgende bus stond al klaar. We moesten nog even wachten op nog een paar mensen. Na een half uur konden we verder reizen. We waren net aangekomen in het centrum van Lago Agrio toen een mevrouw naar voren kwam met de boodschap dat ze haar jas had laten liggen op het vliegveld. De chauffeur was zo vriendelijk om terug te gaan. De bus was net op weg naar het vliegveld toen ze tot de ontdekking kwam dat ze haar jas toch bij zich had. De rit naar Quito duurde zo'n 7 uur. Maar gelukkig hadden we betere plaatsen dan op de heen weg. Om half elf 's avonds waren we bij het punt waar we op de heen reis waren ingestapt. We hadden vlug een taxi zodat we nog voor 11 uur 's avonds in ons hotel waren. Een reis van in totaal zo'n 13 uur.

De volgende dag zijn we om 12 uur s' morgens met een taxi naar de bus terminal gebracht. Dat was nog een heel eind. De chauffeur was zo behulpzaam om onze tassen te dragen tot bij het perron van de bus. Deze kwam al vrij snel. Om ongeveer 3 uur s'middags werden we bij een bushalte langs de Pan-American Highway afgezet. Daar hadden we al snel een taxi naar het Hostal.
Het is een hostal boven een kliniek. Ruime eenvoudige kamers met heel goede wifi.
Op de terugweg van het restaurant zagen we een jonge zwerfhond keurig verzorgd in een doos liggen met een dekentje over hem heen. Er word ook hier goed gezorgd voor zwerfhonden.