Allerlaatste dag in Puerto Natales

23 januari 2017 - Puerto Natales, Chili

Was gisteren een rustige dag , vandaag was nog veel rustiger. Vanmorgen om ongeveer half elf ingecheckt voor de boot. In de rij gestaan voor het inchecken. Een meisje dat je om de beurt helpt. Nog een ander meisje dat wat vaags deed achter een computer. En een baas om toezicht te houden . Maar toen we aan de beurt waren, duurde het maar een minuut of tien. Dachten we eerst dat we al om 3 uur op de boot konden. Dat bleek pas om 9 uur te zijn. Dus maar weer een stukje lezen, wandelen en alweer koffie drinken. Om 5 uur zijn we bij de haven wezen kijken of de boot er alwas . Niets te zien. Wel kwamen we nog een stoere zeebonk tegen, zie foto. En tenslotte maar weer een biertje drinken. Daar zat een duitse, die de opwekkende mededeling had dat we pas om 11 uur op de boot terecht zouden kunnen . Dus maar wachten en wachten. En we moeten ook nog eten. En dan misschien weer wachten. Het hoort waarschijnlijk bij reizen in Zuid-Amerika. Men heeft hier geen last van stress, op zichzelf een goede zaak, maar lastig voor ons jachtige west-europianen. Alhoewel ik als kersverse gepensioneerde natuurlijk ook alle tijd heb. Moet er alleen nog even aan wennen.