Tikal dag 2

8 april 2019 - Tikal, Guatemala

Vandaag alweer om zes op gestaan. Bij de ingang zagen een troep van tussen de twintig en vijfentwintig neusbeertjes. Dat begon al goed. En inderdaad we hadden weer geluk. We zijn weer langs een meer afgelegen pad het park ingegaan. Buiten de drukkere gedeelten. Speciaal voor de zoektocht naar dieren. En het was een groot succes, met nog meer dieren dan de eerste dag. Een eindje op weg zagen we twee agoutis en een eindje verderop een grijze eekhoorn.  Halverwege de weg naar de eerste tempel hebben we nog ruim de tijd genomen om een groep spinapen, waaronder een met een jonkie te bekijken. Vlakbij de tempel zagen we nog een grond vogel en een mooi klein vogeltje met een geel- zwarte kop. Ook zagen we nog toucans en kleine papagaaien overvliegen. 'S morgens is toch de beste tijd om vogels en wild te zien. Ook hebben we nog een aantal tempels en een woonpaleis bekeken. Er zijn hier veel piramides.  De meesten  hebben bovenop een gebouw met daarop nog een soort kam. Ook kom je regelmatig heuvels tegen met daaronder nog niet opgegraven piramides.  Op de terugweg naar het ontbijt zagen we een vrachtwagentje met banken erop voor het vervoer van en naar het centrale plein. Nou dat leek ons beter dan het hele eind terug lopen. Ook al was het ritje niet echt comfortabel. Harde banken en een hobbelige weg.

Na het ontbijt om tien uur hadden we voor 's middags nog  maar een paar wensen. Nog een keer rustig op het centrale plein zitten genieten van de rust   wanneer de meeste bezoekers weg zijn. En nog foto's maken van een kalkoen, van dichtbij.  Een Lorro , een kleine papagaai. Een vogel met een mooie gele staart. En zowaar al onze wensen werden vervuld. Deze twee dagen in Tikal hebben we meer dieren gezien dan we hadden gehoopt.

1. Wat een mooie foto van opa me Ben.:
    8 april 2019
    Wat leuk zeg, wat een dieren paradijs dit was genieten.
    Mooie foto’s zo kunnen we hier in Nederland ook genieten👍