Swayambunath en Patan

31 oktober 2009 - Patan, Nepal

31 oktober

Vandaag weer eens wat een sightseeing gedaan. 's Morgens naar Swayambunath. Dit is een boeddhistische Stoepa boven op een heuvel buiten het eigenlijke Kathmandu. 30 jaar geleden lag deze tempel nog buiten de stad te midden van de landbouwgronden. Op de trap lopen veel apen rond, vandaar ook wel de naam apentempel. Het is er erg mooi en je heb een prachtig uitzicht over de stad.  We zagen erg veel roofvogels rondvliegen, toch zeker wel enige tientallen.

Daarna zijn we naar Patan gegaan, een van de drie oude koningssteden in de vallei. Het oude gedeelte, het Durbar square, is prachtig gerestaureerd en dateert uit de 18e eeuw. Voor de verschillende taxi's waren we in totaal met zijn vieren ongeveer 10 euro kwijt.
's Avonds zijn we naar een restaurant gegaan dat ik al een keer had gezien en dat er van buiten zeer goed uitzag. Dit bleek ook van binnen zo te zijn. We hebben een menu genomen met een verzameling typisch nepalese gerechten. Erg lekker maar wel erg duur ongeveer 8 euro per persoon.