The Last Resort

30 oktober 2009 - Kathmandu, Nepal

The Last Resort 29 en 30 oktober

' s Morgens vroeg vertrokken we met de taxi naar het Last Resort. Dit is in Nepal vooral bekend vanwege het Bungeejumpen. De enige toegang is namelijk een hangbrug over een meer dan 160 meter diepe kloof. Toen we om ongeveer 11.00 uur aankwamen waren er net twee bezig met springen. De eerste durfde toch niet en liet het andere meisje voorgaan. Werkelijk doodeng om te zien. De val duurt heel lang en dan stuiteren ze nog een tijdje op en neer. Ik heb toen het meisje, dat niet durfde maar wat moed ingesproken met de tekst " Ik zou het niet doen" Ze bleek Nederlandse te zijn. Haar antwoord was: nou zeg dat helpt ook veel. 's Middags hebben we een lekkere massage genomen. Gedurende een uur wordt je hele lichaam gemasseerd met ruim olie. Lekker glibberig, maar ook lekker ontspannend. We sliepen in een soort safaritenten onder een metalen afdakje. De tenten lagen verspreid over het hele terrein. De sauna 's avonds viel tegen omdat er te veel water was gebruikt op de stenen, zodat het niet warm, laat staan heet werd. Om 18.00 uur werd de bel geluid voor het avond eten. Het leek wel een jeugdherberg. Ook de andere gasten pasten wel in het concept van een mengselmoes van hippies, backpackers en bungeejumpers. Op een paar na van onze leeftijd. Ook zat er een hele groep Nederlandse motorrijders, die bezig waren met een rondreis door Sikkim, Nepal en India.

De volgende morgen, hebben we lekker uitgerust en waren we weer helemaal ontspannen. Om circa 2.00 uur stond de taxi alweer klaar om naar Kathmandu te vertrekken.
Karen en Anne waren deze dagen Kathmandu in geweest en de laatste middag naar het zwembad van een Luxe hotel