Kathmandu Gert Jan dag twee

28 oktober 2009 - Kathmandu, Nepal

Kathmandu 28 oktober

Vanmorgen was ik toch wel erg toe aan het weerzien met de rest van de familie. De straatverkopers irriteerden me vanmorgen mateloos. Ik was dan ook half van plan om een bord te laten maken met daarop de tekst: No Taxi, No Riksja, No shoeshine. No " anything". Toen maar wat rondgelopen. Gelukkig was ik nog in de gelegenheid om een tweetal dvd's te kopen:  Kundun, over het leven van de Dalai Lama, en de film Raise the Red Lantern, die is opgenomen in de woning van de familie Quai buiten Ping Yao. Toch nog iets positief. Toen maar rustig gaan wachten in de lobby van het Hotel. Om een uur kwamen ze aan. Eindelijk. Nadat ze wat uitgerust waren zijn we wat gaan eten. Daarvoor verstapte ik me nog op de trap en verdraaide ik mijn enkel. Daarna zijn we nog even langs het reisagentschap gegaan om onze trip naar het Last Resort definitief te regelen en heb ik ze rondgeleid in de wijk Thamel.  's Avonds lekker gaan eten in het hotel. De enkel deed nog wel zeer, maar werd niet veel dikker.