Kathmandu Gert Jan dag een

27 oktober 2009 - Kathmandu, Nepal

Kathmandu 27 oktober

Met de gids had ik afgesproken dat in deze dag langs het bureau zou komen om af te spreken wanneer ik naar het Last Resort zou vertrekken om de rest van de familie daar te ontvangen. In tegenstelling tot eerdere berichten van Joke zou dit toch pas op 29 oktober zijn. Voor de zekerheid, heb ik toen maar ge-sms’t met Anne of dit klopte. Ik kreeg toen een bericht terug dat ze toch de 28e de grens overgingen en dat ze allemaal in het Last Resort wilden verblijven, dus ik terug naar het reisagentschap. Deze regeling bleek echter niet door te kunnen gaan omdat er geen plaats meer was. Nu komen ze toch de 28e naar Kathmandu en gaan Joke en ik de dag daarop met zijn tweeën naar het Last Resort.

Vandaag ben ik veel bezig geweest met het bijhouden van de website en het verkennen van de wijk Thamel. Het lijkt wel of de tijd hier sinds de hippietijd heeft stil gestaan. Je ziet hier zowel oude als jonge hippies, terwijl ik dacht dat deze waren uitgestorven, op een enkele hardnekkige na. Ook heel veel winkeltjes en restaurantjes. Omdat ik nog steeds een beetje stijf en dizzy was van de reis heb ik toch maar een Thaise body massage genomen. En dat is hier een echte massage, waarbij gedurende 5 kwartier bijna elke spier word losgemaakt. En dat voor maar 8 euro. Vanavond lekker op een dakterras Thais gegeten. De ober leek op een jongere broer van de advocaat Gerard Spong. Het verslag van wat ik heb meegemaakt is tot nu toe bij. Morgen ga ik nog ergens anders proberen de foto’s op de site te zetten. Later kan ik alles aanvullen met de verslagen van Joke, Karen en Anne en hun foto's. Hier zijn wel veel internetcafés, De verbinding in het hotel is niet snel genoeg op de foto's te uploaden. Overigens kost een uur internetten tussen de 60 cent en 1.20 euro per uur. Ik ben nu weer helemaal uitgerust. Helaas zal dit wel niet het geval zijn met de rest.