Chitwan eerste dag

1 november 2009 - Chitwan National Park, Nepal

Chitwan 1 november

's Morgens vroeg zijn we vertrokken voor een lange rit van circa 5 uur per taxi naar het natuurpark Chitwan. Weer een van de vele hoogtepunten van deze reis. Om circa 2 uur kwamen we aan in het hotel. Nadat we ons opgefrist hadden kregen we uitleg van de gids over ons programma voor de komende dagen. Dachten we eerst nog dat we wel wat rust zouden krijgen, nou dat viel vies tegen. Een compleet dag programma van 's morgens zes tot 's avonds. Het begon de zelfde dag al met een rondwandeling door het dorp. Nadat we het dorp verlaten hadden, zagen we in de verte een olifant het bos uitkomen. Het bleek een van de olifanten van het hotel te zijn, die een aantal dagen geleden had besloten, maar eens een eindje om te gaan. De gids dacht hij vanzelf wel zou terugkomen. Zo niet dan gingen ze hem wel halen met een andere olifant. Daarna hebben we nog genoten van een prachtige zonsondergang boven de rivier.

In het dorp zagen we al wat olifanten gewoon over straat lopen, wel onder begeleiding van een mahout. Anne was helemaal lyrisch over haar eerste olifant. Nou is het ook een vreemd gezicht die grote beesten rustig langs de weg te zien wandelen.