Op weg naar het Zuiden

28 mei 2022 - Herbert, Nieuw-Zeeland

Vandaag hebben we weer een eind gereden. Van Christchurch naar Herbert-Maheno. Maar eerst hebben we ontbeten in de Boat Shed. Een café naast een oude loods voor kano's en roeiboten. Het ligt langs een rivier. Ineens hadden we het idee alsof we ergens in Oxford of Cambridge waren. Er kwamen punters langs. Geboomd door mannen met strohoeden en gestreepte jasjes. Maar ook hier op de Avon in Christchurch schijnt dit een topattractie te zijn voor een zonnige dag in Christchurch.

Verder hebben we een lange rit gemaakt van ongeveer 280 kilometer.  Door een vlak landschap met veel weilanden. Zowel de buitenwijken van Christchurch als het landschap doen ons erg denken aan Nederland. Het verschil bestaat uit het feit dat er links wordt gereden. De dorpen toch meer op die in Australië lijken. En er aan de rechterkant mer sneeuw bedekte bergtoppen te zien zijn. Alsof Nederland tegen de Zwitserse Alpen aanligt. De eerste 200 kilometer ging door dit soort landschap. De laatste 80 kilometer werd het heuvelachtiger. Meer zoals in Limburg of Duitsland. Waar we nu zijn begint het landschap interessanter te worden. We zitten in een mooi cottage met een echt engelse inrichting . Alsof we in Engeland zijn en niet aan de andere kant van de wereld. We blijven hier vier nachten.

1. Riet Stegehuis:
    28 mei 2022
    fijn dat jullie zo genieten.
    ik heb jullie regenberichten gelezen in een snikheet Varese.
    ik ben weer thuis en ga over een weekje naar Sneek.
    jullie leren het vijfde werelddeel kennen en ik geniet op afstand met jullie mee.
    groetjes Riet
  2. Ria: