Uluru naar MacDonnel Ranges

17 juni 2022 - Glen Helen, Australië

Vandaag was de langste reisdag met de camper tot nu toe bijna 600 kilometer door de Outback. Om het uur wisselen van chauffeur. Iets drinken en lunchen.  En onderweg nog een foto gemaakt van een 350 meter hoge tafelberg. Mount Connor. Onderweg nog twee keer getankt waarvan een keer in Alice Springs.  Want veel benzinestations zijn hier niet.  We zijn ook nog bij Britz langsgegaan met de vraag  of we soms andere stoelen en een tafel konden krijgen. Geen probleem we kregen gewoon een ander stel. Toen we zeiden dat ze gestolen waren, was het antwoord: zeker op de kampeerplaats laten staan. Blijkbaar komt het vaker voor. Onderweg kwamen we weer verschillende roadtrains tegen. Het blijft een bijzondere ervaring om die tegen te komen.
Eind van de middag kwamen we aan op onze bestemming. Glen Helen in de West MacDonnell Ranges. Een pas gerenoveerde camping onderaan een rotswand. Met helaas geen WiFi. De reis ging beter dan we gedacht hadden. Gelukkig zijn we nu van de grote reisafstanden af.