Regelen en testen

5 april 2022 - Waalre, Nederland

Eindelijk we kunnen gaan

Op 7 februari kwam het verlossende woord van de Australische minister-president.  Per 23 februari gaat Australië weer open voor toeristen. Eindelijk kunnen we op bezoek bij onze jongste kleinzoon en natuurlijk ook Anne en Paul. Dat betekent een reis plannen, vluchten boeken. Visums regelen en testlocaties opzoeken.  Want geen vlucht en geen toegang tot een land zonder covid test . Ook al zijn we al drie keer gevaccineerd. Ook moet er nog een reisschema gemaakt worden. Gelukkig hebben we al veel ervaring opgedaan met lange reizen.

Begin maart

Het grove schema ligt vast. We vliegen niet rechtstreeks maar via New York en Hawaï. Zowel in New York en Hawaï blijven we een paar dagen. Vervolgens naar Adelaide,  daar huren we een camper en reizen we langs de kust naar Sydney. Ondertussen gaan we nog met de boot naar Tasmanië. Daarna willen we nog Darwin en Alice Springs bezoeken.  De vluchten, op de binnenlandse in Australië  na, zijn al geboekt evenals de terugreis via Dubai. Waar we nog een paar dagen blijven. Momenteel zijn we bezig met de planning van Tasmanië,  Darwin en Alice Springs.

Half maart

Het corana virus heeft toegeslagen.  We zijn allebei positief getest. Gelukkig niet vlak voor ons vertrek.  Nu krijgen  we nog ruim op tijd ons herstelbewijs en kunnen we waarschijnlijk gebruik maken van een negatieve antigeen test. En nog een pluspunt we kunnen geen corona meer krijgen vlak voor de vertrek datum of tijdens de reis. Of om de grote filosoof Johan Cruijff aan te halen " elk nadeel heb zijn voordeel "

Weer goed nieuws: Nieuw Zeeland gaat per 2 mei open voor toeristen. We kunnen nu ook naar Nieuw-Zeeland. Twee weken rondreizen met een camper op het Zuider eiland. Ook hebben we een gezondheidsverklaring van de huisarts gekregen, aangevende dat we herstel zijn van Covid en mogen reizen.

De week voor vertrek

Nog de laatste dingen regelen. Alle test locaties zijn bekend. De laatste test voor vertrek naar New York is geboekt. Alles tot na Nieuw-Zeeland  is geregeld en geboekt. Nu alleen nog inpakken, testen en dan kunnen we vertrekken.  De antigeentest was negatief en we hebben een officiële reiscertificaat. De tassen zijn gepakt. Morgen met de trein naar Schiphol en dan begint de reis.