Honolulu

17 april 2022 - Honolulu, Hawaii, Verenigde Staten

Vannacht heeft het de hele tijd geregend. Ook in de morgen regende het nog. Na het ontbijt en het inpakken van de tassen hebben we eerst nog in het volgende dorp de tank van de huurauto volgetankt. En hem daarna ingeleverd bij de luchthaven. Dat verliep allemaal heel gladjes. Op de luchthaven wilden we eerst nog koffie drinken voordat we een taxi zouden nemen naar het andere vliegveld. Maar nergens iets te vinden. Nog al logisch wat we waren bij de aankomst terminal.  Ook bij de vertrek hal waren buiten de incheckbalies geen koffie zaakjes. Dan maar naar het andere vliegveld.  Ook die rit verliep voorspoedig.  Ruim op tijd waren we daar. Het inchecken duurde ook maar heel kort. En konden we gaan zitten wachten op het vliegtuig.  Hoe klein de terminal ook was, er waren wel vier gates. Precies op tijd arriveerde het vliegtuig en 5 minuten zaten we op rij 2 van de 4 rijen. De vlucht duurde ongeveer 45 minuten. Op Honolulu arriveerden we weer bij terminal 3. Het duurde een half uur en na gebeld te hebben   voordat de shuttle arriveerde, bijna net zolang als de hele vlucht duurde.

Bij het hotel aangekomen hebben we onze papieren voor de corona testen opgehaald en zijn  we Waikiki in gelopen om wat te eten. We hadden gehoopt dat we deze keer wel bij het Japanse restaurant konden eten. Maar de wachtrij was nog langer dan toen avonds. De testlocatie was dichtbij dus zijn we eerst maar daar naartoe gegaan. We waren een uur te vroeg maar we konden toch getest worden. Nadat uitgebreid de administratie op orde was gebracht, konden we getest worden. In tegenstelling tot Nederland moesten we het staafje zelf in de neus inbrengen. We kregen een code mee waarmee we het resultaat konden downloaden. Het zou ongeveer twee uur duren en we zouden een mail krijgen wanneer het resultaat bekend was. We konden dan ook nog langskomen om een uitgeprinte versie op te halen. We zijn na de afname van de test opzoek gegaan naar een gelegenheid om te lunchen.  Joke was helemaal blij toen ze een IHOP zag. Waar ze american pancakes hebben.  Een stapel van vier hoog en een kan met koffie. Dat vult de maag.

Daarna zijn we het centrum van Waikiki ingelopen en hebben we een beetje rondgekeken. Hier zijn veel grote dure hotels met bekende namen. Hier zie je wel winkels, ook van de beroemde merken. In die winkels zit dan iemand op zijn of haar telefoon te kijken en te wachten tot er eindelijk iemand binnenkomt. We kwamen  ook langs een mooie oud hotel.  Naar bleek het oudste hotel van Waikiki.  En omdat wij er verzot op zijn om bij grote chique hotels naar binnen te gaan en wat te drinken,  hebben dat hier ook maar gedaan. En op het terras een biertje gedronken. Daarna de testuitslagen opgehaald,  gelukkig negatief,  en naar het hotel gelopen. Morgen wordt weer een lange reis dag. Ruim 11 naar Melbourne,  daar vier uur wachttijd en dan nog anderhalf uur vliegen naar Adelaide. Waar we omdat we over de datumgrens heen gaan een dag later s avonds aankomen.

1. Riet Stegehuis:
    18 april 2022
    sterkte met de laatste grote reis voor dat jullie het hoofddoel bereiken op deze wereld reis.
    Ben ,Anne en Paul
    groet Riet