Hana road

16 april 2022 - Hana, Hawaii, Verenigde Staten

De weg naar het plaatsje Hana aan de oostkust van Maui gaat door een stuk prachtige natuur. Bestaande uit regenwouden langs de flanken van een vulkaan. De bossen zijn ongerept en heel dicht. Ze zijn zo goed als onbegaanbaar. Er valt hier gemiddeld 10 meter water per jaar. Vandaar de dichte begroeiing. Ook wij hebben vandaag regen gehad.  Aan de oostkust en noordkust zie je ook bijna altijd wolken boven de bergen hangen. De weg naar Hana is werkelijk prachtig en slingert zich langs de steile hellingen en telt ongeveer 640 bochten en 60 bruggen. Deze bruggen zijn smaller dan de weg en er kan maar  één auto tegelijkertijd overheen.  Gelukkig is het niet druk, rijdt iedereen hier heel rustig en wacht men rustig op de tegenligger.  Hana zelf is niet veel bijzonders,  een paar huizen, een kerk, een supermarkt en een toeristen resort. De filmpjes geven een goed beeld van de weg.

Wat me ook hier weer opvalt is dat er hier weinig of geen terrasjes zijn om wat te drinken. Men drinkt hier alleen wat bij het eten. En als je ergens naar binnen gaat, moet je bij de ingang wachten tot je een tafel toegewezen krijgt. En gaat men er automatisch van uit dat je wat wilt eten. Ook zie je dat er erg veel maaltijden worden afgehaald . De eet en drink cultuur is hier duidelijk anders dan in Europa. Ik ben benieuwd naar Australië.  Nog een dag in Honolulu voor een covid test en dan nog een bele dag met het vliegtuig naar Australië.

1. Riet Stegehuis:
    16 april 2022
    fijn dat jullie zo genieten en alles makkelijk en zonder problemen verloopt.
    succes met de covid test en sterkte met de reis.
    gelukkig zijn jullie al een beetje ingezeten in de vliegtuigwereld!
    dan komt het grote moment Ben in de armen nemen.
    en weerzien met Anne en Paul.