Een lange reis door een prachtig landschap

4 april 2017 - Popayán, Colombia

De reis van Ipiales naar Popayan zou ongeveer 5 uur duren. We hadden geschat dat wanneer we om 10 uur s'morgens zouden vetrekken we om 3 uur s'middags wel in Popayan zouden aankomen.

Het was een prachtige reis door een geweldig landschap met hoge steile bergen en diepe dalen. De bergen zijn hier helemaal begroeid. Met lage struiken of gras. De weg slingerde langs de bergflanken. Met vaak op de steilste hellingen nog akkers. Hoe ze die bewerken is mij een raadsel. Ik zou er niet tegenop kunnen lopen. Ook hier onderweg weer verkopers in de bus. Op een gegeven moment stond het hele gang pad vol. En de etenswaren werden je onder de neus geduwd. Zo opdringerig hebben we nog niet meegemaakt. Later werd het landschap vlakker en verscheen  er meer tropisch bos . Langs de weg staan veel kleine huisjes. De reis duurde uiteindelijk 8 uur. Om 6 uur s'avonds waren we op het busstation van Popayan.

Vanavond hebben we voor het eerst sinds dagen weer eens in een restaurant gegeten waar meer mensen aanwezig waren. En waar we zonder jas of trui aan konden eten. Ze hebben hier de gewoonte om altijd de buitendeur open te laten. Ook als het volgens ons koud is.