Valparaiso en Concon

19 februari 2017 - Viña del Mar, Chili

Vandaag hebben we de ochtend freewalking tour gedaan. De middag tour is beter. Maar deze gaat door een ander deel van Valparaiso. Meer naar boven in de heuvels. En hij gaat ook  meer door woonwijken. Je hebt boven op de heuvels wel een prachtig uitzicht.

's Middags zijn we met de bus naar Concon gegaan om het strand te bekijken en een biertje te drinken.  Het busvervoer is hier uitstekend.  Veel bussen naar bijna elke bestemming en heel goedkoop.  Ongeveer 60 cent voor 3 kwartier. En hij wordt helemaal volgeladen.  Er staat vaak iemand bij de ingang , die er elke keer bij elke halte uitspringt en omroept wat de bestemmingen zijn. Een soort propper, wiens enige taak het is om de bus zo vol mogelijk te krijgen. En vol is hier zo vol dat er niemand meer bij kan.

De stranden zijn erg klein en prop vol. Er is nog net, maar dan ook net ruimte om tussen de mensen door te lopen.  De badplaatsen,  zijn nog erger dan de bekende spaanse badplaatsen.  Wij zouden er bij wijze van spreken nog niet dood gevonden willen worden. Niets voor ons. Wij houden toch meer van een beetje ruimte. Ook strandtenten en terrasjes langs het strand kennen ze hier niet echt.