Melbourne dag 2

12 mei 2022 - Melbourne, Australië

Vanmorgen hebben we eerst nog uitgebreid met Britz gebeld. Het was ons nog niet duidelijk of de camper huur van Nieuw Zeeland goed was overboekt naar de huur van eenzelfde soort camper in Alice Springs. Volgens de website van Britz waren die namelijk niet meer beschikbaar en zouden we een grotere camper moeten huren. En dat zou ongeveer 600 euro duurder zijn. Volgens de man die we spraken zou alles geregeld zijn en zouden we binnen een halfuur een bevestigingsmail krijgen. Die tijd klopte niet maar toen we s'middags terug waren in het hotel, was de mail binnen en zouden we dezelfde camper krijgen. En zonder extra onkosten van het overboeken. Weer een probleem opgelost al koste het wel veel bellen over een krakende lijn en niet altijd duidelijk verstaanbare mensen aan de andere kant. De auto voor in Nieuw Zeeland is ook geboekt. Met dank aan onze zwager Erich voor de tip voor een bedrijf waar Ria en Erich altijd hun huurauto boeken en waar ze heel tevreden over waren.

Behalve dat geregel zijn we ook vandaag weer Melbourne in gegaan. Eerst koffiedrinken in de Block Arcade. Het café dat we uitgekozen hadden en dat er heel goed uitzag,  was helemaal vol. En er stond zelfs een wachtrij  buiten. Het andere café was ook goed maar had wel minder allure. Daarna hebben we nog wat door de binnenstad rondgelopen. Zoals ik al eerder heb gezegd bestaat het centrum uit een mengeling van gebouwen uit het einde van de 19e eeuw,  een aantal Art Deco gebouwen en moderne hoogbouw. De bevolking is al net zo gemengd. Veel mensen afkomstig uit diverse Aziatische landen. Het openbaar vervoer is goed geregeld met trams en bussen. Binnen de centrale ring is bovendien al het openbaar vervoer gratis. Na geluncht te hebben bij een goed Italiaans restaurant zijn we richting de rivier gelopen. Je ziet dan goed het  verschil tussen moderne hoogbouw en de oude laagbouw. Wel is de architectuur van veel oudere gebouwen van een typisch engelse stijl. Ook zijn hier heel veel terrasjes. En kleine restaurantjes.

1. Riet Stegehuis:
    12 mei 2022
    ik wens jullie veel plezier in Nieuw zeeland en geen kou meer. ik verheug mij op de verhalen.
    ik weet niet of ik vanaf morgen altijd internet bereik heb, ik ben in de Italiaanse alpen en volg een studiereis over het ontstaan van deze bergen vanaf een boot.
    het lijkt mij heel bijzonder als het weer een beetje meespeelt.
    Bas vindt het twijfelachtig, maar hij houdt niet van vakantie en kan de zaak niet alleen laten.
    Ja, dat is jammer maar het houdt mij niet thuis.
    lieve groet en een mooie reis Roet