Tasmanië dag van aankomst

13 mei 2022 - Richmond, Australië

Vandaag vroeg op gestaan. Het vliegtuig zou om tien over half negen vertrekken en bij de receptie hadden ze ons gisteren aangeraden om om zes uur bij de balie te zijn. Er zou altijd iemand aanwezig zijn om een taxi te bellen . Beneden aangekomen was er echter niemand te bekennen.  Er hing wel een brief met een telefoon nummer dat gebeld kon.  Maar niemand nam op. Joke heeft het een paar keer geprobeerd zonder succes. Net toen we op het punt stonden om dan maar zelf een taxi te bellen kwam er iemand met een telefoon in zijn hand vragen of we gebeld hadden. Natuurlijk hadden we gebeld en of hij even een taxi kon bellen. Toen hij gebeld had, wilde hij dat we reageerden op een sms die we niet gekregen hadden. Tenslotte had hij toch nog een taxi besteld. Met 20 minuten vertraging kwamen we aan op het vliegveld. Gelukkig nog ruim op tijd. Waarschijnlijk had hij gewoon liggen slapen,  hadden we hem wakker gebeld en had hij nog slaperig vlug zijn kleren aangetrokken. Het inchecken bij de automaat verliep zonder problemen evenals het uitprinten van de bagage labels. Wel met enige hulp want het gebruik van de systemen is niet altijd even duidelijk. Dit blijkt ook het het feit dat er veel personeel bij het inchecken rondloopt om een helpende hand te bieden.

Het afhaalpunt voor de camper ligt op ongeveer 10 minuten lopen van de terminal. Dat is dus lekker dichtbij en ook gemakkelijk voor het weer inleveren. Ook hier waren ze weer erg vriendelijk en behulpzaam. Ze hebben nog even voor ons de boekingen in Alice Springs en Cairns aangepast en bevestigd. Het zonnescherm hebben we terug gegeven,  omdat we dat met de huidige weersomstandigheden niet nodig hebben en her geld kregen we gewoon terug. Toen we vroegen om een extra dekbed, omdat we het tijdens onze vorige reis zo koud hadden gehad, kregen we nog gratis een klein elektrisch kacheltje mee. Wat dus weer bevestigde dat Britz een geweldige klantvriendelijke organisatie is.

Daarna zijn we nog even Hobart ingegaan voor de lunch en om een eerste indruk te krijgen van de stad. Hobart is een kleine leuke stad. Met veel mooie gebouwenen ook veel overdekte winkel arcades. Ik heb nog een paar foto's gemaakt om een beeld te geven van het centrum van Hobart. De camping ligt in Richmond. Een leuk klein stadje met mooie gebouwen ongeveer 20 km van Hobart,  wat voor Australische begrippen dichtbij is. Na een eenvoudige magnetron maaltijd, die niet slecht was, zitten we aan de koffie met een Tim-Tam. Dit zijn heel lekkere Australische koekjes met chocolade.