Haaien en horse eye jacks

12 april 2019 - San Pedro, Belize

Vandaag zijn we met een boot met een glazen bodem naar het rif gegaan. We hebben twee plaatsen bezocht waar veel vissen zijn en waar ook gesnorkeld kon worden. Toen we bij de eerste locatie aankwamen,  zagen we een kantoor, waar iedereen zich moet aanmelden en polsbandjes krijgt. We waren lang niet de enige boot. Om beschadiging van het koraal te voorkomen moeten alle boten aanleggen aan in de bodem verankerde boeien  Grote groepen verpleegster haaien schoten van alle kanten op de boot af. Ze weten dat wanneer er een boot aankomt ze gevoerd worden met stukken vis. Het waren er zeker meer dan dertig,  waaronder exemplaren van meer dan twee meter. Ook waren er grote groepen horse eye jacks.  Ze zwommen ook onder de boot door, zodat ik en nog drie anderen die ook niet gingen snorkelen ze ook goed konden zien.  Joke heeft wel gesnorkeld en ook onder water foto's en twee filmpjes gemaakt.  Ze heeft ook nog een aantal roggen en een barracuda gezien.