Beijing vierde dag

15 oktober 2009 - Beijing, China

Beijing 15 oktober

Vanmorgen, acht uur 's morgens, zijn we naar het park bij de Tempel van de Hemel geweest. Hier wordt door de chinezen aan ochtendgymnastiek gedaan. Zowel verspreid door het park als wel in een speciaal gedeelte met allerlei fitness apparaten. Iedereen van jong tot oud is hiermee bezig. Wij kunnen daar nog een voorbeeld aan nemen. Ze zijn ook heel lenig, ook de ouderen. Verder wordt er aan Tai Chi, Chinese dans, stijldansen en diverse andere soorten spellen gedaan. Werkelijk een prachtig gezicht om te zien. Anne werd door een chinees, die zover voorover kon buigen dat hij met zijn kin zijn tenen kon aanraken uitgenodigd om met hem mee te doen. Ze vonden het maar vreemd dat ze niet zo lenig was. Wel vinden ze het prachtig als je het probeert. Daarna zijn we naar de Dongle Tempel gegaan, een Taoïstische Tempel. De taxi rit koste maar 2.70 euro. Vervolgens zijn we door een Hutong gelopen. Hutongs zijn de oude volksbuurten van Beijing. Daar hebben we een uitstekende maaltijd genoten, een zogenaamde Hotpot. Dit is een gerecht van gekookt vlees, in dit geval een ruggengraat van waarschijnlijk een koe. Dit werd aan tafel verder gekookt in een schaal op een gaspit. Zelf kon je erg nog diverse andere zaken, zoals vleesballetjes, paddenstoelen of groentes in koken. Ook dit was weer heel lekker. En dat voor ongeveer 4 euro per persoon. Daarna hebben we voor een euro een taxi genomen naar de Lama Tempel. Dit is een Boeddhistisch Tempel complex bestaande uit een groot aantal gebouwen. Voordat hij naar India is gevlucht, heeft de 13e Dalai Lama hier nog verbleven gedurende zijn bezoek aan Beijing. Vervolgens hebben we weer een taxi genomen naar de Drum en de Bel Toren. In de Drumtoren wordt elk half uur een demonstratie gegeven van trommelslagers.