Reis naar Maui

14 april 2022 - Haiku, Verenigde Staten

Gisteren zijn we uit eten geweest. De bedoeling was om naar een goed japans restaurant te gaan. Daar aangekomen zagen we een kleine rij voor de ingang staan. Dus we sloten aan in de rij. Een man in een andere rij wees ons erop dat we niet op de juiste plaats aansloten. Het einde van de rij stond een meter of 30 verder. Om zolang te wachten daar hadden we geen zin in. Dus op weg naar het volgende restaurant. Dat zou zich een eindje verderop bevinden, onder een gigantisch groot hotel. En daar stond geen rij. We dachten,  daar kunnen we zo naar binnen.  Maar ook hier bleek de werkelijkheid anders. Pas over anderhalf uur zouden we naar binnen kunnen.  Nu hadden we onderweg een Italiaans restaurant gezien, waar het niet vol zat. Bij binnenkomst werd ons verteld, dat ze door een defect aan de oven geen pizza's konden maken. Dan maar iets anders Italiaans. Bij het bekijken van de kaart hadden we al het vermoeden dat de verschillende gerechten,  voorgerechten waren. En dat klopte.  Bij mij  veel het mee. Maar Joke had echt weinig. Er zijn hier in Honolulu waar wij waren maar weinig restaurants. Men eet hier meer afhaal.

Vandaag kwam de taxi ons om acht uur ophalen. We wisten niet naar welke terminal.  Maar nadat we de naam van de vliegmaatschappij hadden opgegeven wist hij de weg. We reden echter langs de grote terminals.  Weet hij de weg wel? Uiteindelijk kwamen we aan bij terminal 3. Dat bleek een klein gebouwtje te zijn, met een paar banken en een balie. Het inchecken duurde 5 minuten. We hoefden dus geen uur vooraf aanwezig te zijn. En er was ook geen bagage controle. Buiten stonden een paar kleine vliegtuigen. Dat zou dus een leuke vlucht worden.  Na een vlucht van ongeveer 3 kwartier kwamen we aan op een klein vliegveld. Met een klein stationsgebouw.  En geen autohuur maatschappijen.  En verder ook helemaal niets. Waren er soms 2 vliegvelden op Maui ?En zaten we op het verkeerde vliegveld aan de andere kant van het eiland. Na enig vragen bleek dat we er alleen met een taxi weg konden, naar het andere vliegveld waar we onze huurauto moesten ophalen,  een rit van 3 kwartier. Ergens was er dus iets verkeerd gegaan.  De taxichauffeur zei dat wij lang niet de enigen waren die dit was overkomen. Daarna de huurauto opgehaald. En op weg naar ons verblijf gegaan.  Het was een mooie automaat . Alleen met een gebrek,  hij schakelde niet door. Dus maar weer terug om een andere op te halen. Deze was minder luxe maar reed wel soepel. Onderweg hebben in een dorp Paia, nog wat gegeten en inkopen gedaan voor het ontbijt.  Het dorp lijkt een beetje op een Amerikaans eastcoast dorp. En hier wel restaurantjes en kleine winkeltjes. Het ziet er hier  gezelliger uit dan in Honolulu. En het is ook goedkoper.

1. Riet Stegehuis:
    14 april 2022
    hallo jullie twee,
    fijn dat de reis goed verloopt zonder grote problemen.
    al deze wisselende indrukken maken er een bijzondere ervaring van geniet.
    geniet nog even en verheug je op voor het absolute hoogt punt BEN!!
    liefs Riet