Adelaide Hills

23 april 2022 - Adelaide Hills Council, Australië

Gisteren hebben we heerlijk gegeten in een Aziatisch restaurant met gerechten uit verschillende landen. We hadden gekozen voor een menu dus konden van alles proeven. Het was heel lekker maar vrij veel. Toen het op was werd een paar keer heel vriendelijk gevraagd of we nog wat wilden bestellen of dat we wilden afrekenen.  Een duidelijke hint dat gezellig na tafelen hier niet gebruikelijk is en dat er nog een tweede shift verwacht werd.

Vandaag zijn we naar Gorge Wildlife park gegaan. Een dierentuin met voornamelijk dieren uit Australië en omgeving. Je kunt er ook knuffelen met een koala. Daar had Anne veel zin in. Ze hebben onder andere kangoeroes,  koala's, wombats, vliegende honden , dingo's , Australische pinguins en tasmaanse duivels. We hebben de laatste gezien maar helaas geen foto kunnen nemen.  Je kunt er gewoon tussen de kangoeroes doorlopen en ze voeren.  Alleen hadden ze al zoveel voer gekregen dat ze niets meer wilden hebben. Ook hebben ze er veel soorten vogels,  waaronder  kookaburra's en kaketoes. Daar van zagen we ook een grote zwerm, ,uid krijsend overvliegen.  Volgens Anne zijn dat voor Australië wat de duiven zijn voor Amsterdam.

Na afloop zijn we nog naar een kerkje gegaan, dat is ingericht als restaurant. Jan en Nina zouden ons daar ontmoeten en dan zouden we daar nog wat drinkenen wat kleins eten. Onderweg krijg Anne een telefoontje van Nina dat het vol was. Gelukkig kon Anne ons naar binnen kletsen. En hebben nog een poosje genoten van het lekkere weer en een glaasje Australische wijn en een punt pizza.