De reis naar Melbourne

9 mei 2022 - Lang Lang, Australië

Vandaag zijn we vertrokken naar Melbourne om onze camper in te leveren. We willen er twee dag over doen. Zodat we dichtbij Melbourne nog alle gelegenheid hebben om te tassen in te pakken,  het afval water te lozen en de tank van het toilet te legen. Vanmorgen zijn we in alle rust vertrokken. Er waren nog steeds ongeveer zeven lege maar wel gereserveerde plaatsen met stroom over. Omdat we op een door iemand anders gereserveerde plaats stonden en dus officieel niet aanwezig waren, hebben we ook niet betaald.

Ongeveer halverwege naar de ingang van het park hebben nog een korte maar mooie wandeling gemaakte. Door een open gebied naar een prachtig en volkomen verlaten strand. Onderweg zagen we nog een Kangaroo en een aantal Emoes. En veel Wombat keutels. Op zich niets bijzonders.  Alleen zijn de keutels van Wombats kubus vormig. We hebben onderweg nog geluncht in een typisch Australisch dorp. Eén hoofdstraat met aan beide kanten winkels en een paar restaurantjes. We staan nu voor één nacht op een camping langs een baai. Eén lange weg met aan beide kanten veel echt oude caravans met allerlei aangebouwde huisjes. En daar tussen in een enkele plaats voor passanten. Omdat de camping direct aan het water ligt, staan hier volgens ons veel vissers. Bij de receptie verkopen ze diepvries aas en pluggen.