Een dag van wachten en een gecancelde vlucht

27 juni 2022 - Adelaide, Australië

Het zou een lange reisdag worden. Vanmorgen werden om negen uur opgehaald bij het hotel in Cairns. Ruim op tijd voor onze vlucht naar Adelaide. Deze zou om 11.15 vertrekken. En dat deed hij ook. We zouden een tussen stop maken in Melbourne. De bagage zou worden doorgestuurd. Die hoefden we dus niet op te halen in Melbourne. We waren om 20 minuten voor drie in Melbourne en om 10 over vier zou de vlucht naar Adelaide vertrekken. Beide vluchten met Virgin Australia. Een iets betere lowbudget maatschappij. Net aangekomen in Melbourne keek ik toevallig op mijn telefoon. Daar zag ik een bericht dat onze vlucht naar Adelaide gecanceld was. Er stond een link bij voor alternatieve vluchten. Het lukte mij niet om meteen om deze link te openen,  aangezien ik eerst moest inloggen en dat lukte niet meteen. Bij de incheckbalie van Virgin Australia stond een gigantische rij mensen. Dat zou nog wel eens even kunnen duren. Joke was al voorgedrongen om te vragen hoe dat nu zat  met de gecancelde vlucht. Ze kwam terug met de mededeling  dat we achter aan in de rij moesten aansluiten. Gelukkig had ik net voordat ze terugkwam een mevrouw aangesproken die bij een incheck automaat stond. Ondertussen was het mij gelukt om in te loggen.  Het bleek dat we mee konden met een vlucht van Qantas om 19.15. Maar hoe zat het dan met de bagage? Na enig overleg met haar collega's bleek dat we eerst onze bagage moesten ophalen en dan opnieuw moesten inchecken voor de Qantas vlucht naar Adelaide. Als onze bagage niet op de band verscheen dan konden we hem ophalen bij de bagage service. Dat hebben we ook moeten doen. Alleen duurde het heel lang voordat ze onze tassen hadden gevonden. Op hetzelfde punt kon ook de bijzondere bagage worden afgehaald. Naast veel kinderwagens werd er ook een grote televisie opgehaald. Ik heb dat al eerder gezien,  maar vraag me nog steeds af waarom iemand een TV zou willen meenemen op een vlucht.  Nadat we onze tassen hadden zijn we gaan inchecken en onze bagage afgeven. We konden nog kiezen uit een aantal vluchten naar Adelaide. Waaronder een om kwart over zes. Die hebben we genomen. Uiteindelijk waren we om acht uur s avonds in ons Hotel. Na een reis van elf uur bestaand uit  5 uur vliegen en zes uur inchecken, twee keer door de security en veel wachten.

Morgen beginnen we vol frisse moed aan ons volgende avontuur.