Wilsons promontory

7 mei 2022 - Wilsons Promontory National Park, Australië

Wilson promontory is een groot natuurgebied gelegen op een schiereiland. Het was een van de dingen die Anne ons had aangeraden en die je gezien moet hebben. Het is inderdaad een groot natuurgebied zeker voor Nederlandse begrippen. De afstand van de ingang tot de camping, die ongeveer midden in ligt, is ongeveer 30 km. En het is dan ook alleen maar natuur wat je ziet. Geen wegen, geen bebouwing,  alleen maar bossen. Het gebied staat bekend om zijn grote aantal dieren, die niet bang zijn voor mensen. Anne had er wombats en een mierenegel gezien. Tijdens de reis er heen was het zo goed als droog, af en toe wat spikkels maar meer niet. De camping telt maar 20 plaatsen met stroom en er was officieel nog een plaats voor ons vrij en maar voor één dag. De plaatsen zien er uit als een soort armoedige parkeerplaatsen vol met plassen en meer niet. Ook de toiletgebouwen zijn zeer eenvoudig. Dit is toch wel de slechtste camping die we tot nu toe gehad hebben.

Maar de omgeving is prachtig en de wombats zouden alles goed maken. Om alvast in de stemming te komen besloten we om een eindje te gaan wandelen, om onder andere Wombats te zien Ver zijn we niet gekomen. Op eens begon het heel hard te regenen. En om nu een eind in deze stortbui te lopen ging zelfs Joke te ver, laat staan mij. Als ik ergens een hekel aan heb is het koud, nat en regenachtig weer. We kwamen met natte broeken en jassen terug bij de camper. Zelfs de thermo onderbroeken en de schoenen waren kletsnat. Vlug alles vervangen door droge kleding. De schoenen hebben we vrij droog gekregen door ze telkens een poosje op te warmen in de magnetron. De rest van de kleren heeft joke in de wasdroger van de camping gedroogd. Alleen wombats hebben we niet gezien. Maar wel mooie rode en blauwe papagaaien.