Villa de Leyva, dag een

6 februari 2019 - Villa De Leyva, Colombia

Vanmorgen hebben rustig door het stadje gewandeld. Het is een mooi authentiek stadje met een heel groot centraal plein en veel mooie straatjes geplaveid met grote ongelijke keien. Het nog bijna helemaal in de zelfde staat als in de 17e eeuw. Het niet zo toeristisch als waar ik bang voor was. Terwijl het toch bekend staat als een toeristisch hoogtepunt. We hebben ook een museum bezocht in het huis van de kunstenaar zelf. Hij is vrij bekend in Zuid-Amerika. Hij heeft een aparte stijl. Niet helemaal mijn smaak. Maar het is in een oud huis met een mooie patio. We zaten lekker te genieten van de rust, toen we vriendelijk werden verzocht om het gebouw te verlaten. Ze wilde gaan lunchen.  Maar we mochten na 14.00 uur gratis weer terugkomen. Zelf zijn we toen ook maar gaan lunchen in een restaurantje iets verderop.  Daar hadden ze geen speciale lunch gerechten. Alleen hoofdgerechten en soep.  We hebben soep en jugo de maracuja genomen. De soep was eral een tijdje,  toen er gevraagd werd of we broodjes bij de soep wilden. Nou graag. Even later verliet iemand het restaurant en kwam een tijdje later terug  met een zak met broodjes. Die hadden ze dus niet op voorraad. Toen we nog een sap wilden bestellen was de maracuja ook op. Wel was er jugo de mora. Vreemde manier van doen voor een restaurant. Na afloop nog een keer naar het museum geweest.

1. Peter van Til:
    7 februari 2019
    Un buen comienzo para du viaje